torsdag den 26. april 2012

Dag 23 + 24 + 25 + 26

Dag 23

MørtleMørtle, SpartleSpartle, PudsePudse.

Intet hørt fra forsikringen.

Dag 24

I dag fjernede vi radiatoren i entreen og radiatoren oppe i soveværelset.

Bag radiatoren i entreen var der noget floooot tapet:



Bag radiatoren i soveværelset faldt pudset bare ud:


Jeg gik i gang med at fjerne tapet i entreen og Jesper mørtlede væggene oppe i soveværelset. Desværre løb han tør for mørtel, men så er det heldigt der kommer nye forsyninger i morgen :-)

Dag 25

I dag har elektrikeren været og arbejde hele dagen, og er ved at være færdig i stuen - JUBII! 

Derfor har jeg også været i huset hele dagen og blev færdig med at fjerne tapet i entreen, hvor der var nogle flotte, halve, lyserøde vægge under:



Så jeg gik i gang med at fjerne tapet ved trappen:




Jeg er simpelthen overlykkelig for de tapetstrippere, vi har lånt af Annie og Thomas. Jeg ved slet ikke hvad vi skulle have gjort uden dem! Vi var aldrig blevet færdige.

Da Jesper kom efter arbejde gik han videre med at mørtle væggene i soveværelset:



I dag kom mine forældre også forbi. De læssede en trailer og kørte på genbrugspladsen med det, så det hele ikke ligger og roder. Det er SKØNT at få kørt det væk! Tilmed havde de også lavet boller i karry og havde med - Mums! 

Derudover havde vi i dag besøg af en bygningstaksator, som vores forsikring har sendt ud, for at bedømme om de dækker rådet i thekøkkenet. Han skulle komme kl. 15, og vi aftalte derfor med vores tømrer at han også kom kl. 15, for at hjælpe os. Jesper var på arbejde, men havde heldigvis mulighed for at smutte en halv times tid, så han kunne være med også.

14.35 banker det på døren...... Det er bygningstaksatoren - Sh*t, så står jeg dér alene. Ringer til Jesper, så han kan komme hurtigst muligt. Jeg viser taksatoren hvor rådet er. Han banker i væggen og gennemgår tilstandsrapporten - Der er intet om det vindue, som skaden er under, derfor dækker forsikringen - HURRA!

Han prøver at få mig til at forklare hvordan tømreren vil reparere det... Øh bøh, det ved jeg ikke. Jeg siger, at tømreren kommer kl. 15, så kan han høre det fra ham, for jeg har ingen forstand på det (og jeg er bange for at sige noget forkert). Efter 5 minutter (14.40), siger taksatoren "Jamen, jeg har set det jeg skulle." og gør klar til at gå. Jeg siger, at tømreren kommer jo kl. 15 og Jesper lige om lidt, så om han ikke kan vente. Men det er godt nok svært at overbevise ham om! 

Heldigvis kommer Jesper ind af døren, inden han når at gå. Så forklarer han Jesper hvad vi har fundet ud af, og så vil han ud af døren igen. Der er kl. 14.45 og vores aftale var kl. 15. Det fortæller vi ham flere gange og Jesper ringer igen og igen til tømreren, for at høre hvor langt væk han er. Nå, Jesper skruer bissen mere på og tømreren ringer og siger at han er der kl. 15. Taksatoren siger så, at han venter til kl. 15. Det manglede da bare, når det var aftalen...

Så kommer tømreren og de begynder at se på det. Tømreren forklarer hvorfor der skal stillads op og hvorfor han skal ind fra taget af. Taksatoren er IKKE enig. "Du kan da bare!" Tømreren giver taksatoren et skriftligt tilbud, som taksatoren IKKE er vild med. Han begynder at "true" med at finde andre til at lave arbejdet osv. osv. De diskuterer frem og tilbage... Det ender med at taksatoren siger, at han synes tømreren skal revurdere sit tilbud og ellers vil han sende en anden tømrer ud, som skal lave et nyt tilbud. 

I morgen vil vi så få svar på, hvad løsningen bliver - Om vores tømrer får lov eller om de sender en anden tømrer ud. 

Men hold da op.. Det var en oplevelse. Han var rigtig forsikringsmand. Sikke han kunne sno sig. Men de dækker og det er jo fantastisk!

Dag 26

I dag er der én måned til vi flytter! Vi flytter nemlig lørdag den 26. maj (eventuelle hjælpere må gerne sætte et kryds i kalenderen ;-)). I dag har jeg pakket 4 junior-flyttekasser - Vi er i gang, wuhuu!


I dag har elektrikeren igen været i huset hele dagen, og det har jeg også. Jeg gik videre med at fjerne tapet ved trappen:


Elektrikeren blev færdig i stuen! WUHUUJUBIIIIIYEEAAAH! Så Jesper er i gang, og næsten færdig, med at mørtle i stuen. Han løb desværre tør for mørtel igen, så vi afventer nye forsyninger. :-)




Nu begynder det dælme at ligne noget! Der skal mørtles færdigt, så skal væggene pudses og så er der klar til at blive tapetseret! 

Derudover har jeg gået rundt og målt vægge og udregnet hvor mange kvm. vi har, så vi er klar til at indhente tilbud på tapet og maling. 

Mht. forsikringssagen. Der blev sendt en anden tømrer ud, for at give et tilbud. Han kom i dag. Han er enig med vores tømrer, mht. hvordan skaden skal udbedres. Man kan ikke slippe udenom at der skal stillads op og at man skal ind via taget. Det var jo rart. 
Vi vil gerne have vores tømrer til at ordne det, selvom vi faktisk ikke rigtig kender ham. Vi har bare haft sådan en god kontakt med ham. Han er til at få fat på og han kommer når vi skal bruge ham. Derfor håber vi ikke, at den nye tømrers tilbud er meget billigere end vores ;-)


Nu er jeg TRÆT, og vil kaste mig på sofaen med cola, popcorn og hjernedødt tv :-) God aften til jer allesammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar