torsdag den 24. maj 2012

Dag 52 + 53

Dag 52

I dag har vi:

Sat de sidste fodpaneler på i stuen.

Fuget mellem fliserne ved brændeovnen:


Slebet gulvet i soveværelset en sidste gang og slebet kanterne.

Begyndt at lægge vinylfliser i køkkenet.

Dag 53

I dag har vi haft hjælp fra Jespers mor, mine forældre og min bror, Jannick!

Fliserne bag brændeovnen blev helt færdige og der blev rettet med maling osv. Det blev flot!


Og så fik vi dælme også sat glaspladen og brændeovnen på. Det blev rigtig godt:


Elektrikeren har været på og der er blevet sat stikkontakter i stue og køkken, og der er nu strøm på! WOOOOOOOO!! Derudover fik han også trukket alle de kabler han skulle i køkken og entre, så vi kan få sat loft op. Det er dælme dejlig!


Alle køkkenlåger og skuffer er blevet pillet af, så de kan blive gjort godt og grundigt rene. Det samme skal alle skabene. ØV, hvor er det bare KLAMT. Det har ikke været gjort rent i mange år. Fandt bl.a. en gryde, bagerst i et skab, med flere liter olie i. Adadadad. Det hele er bare så fedtet... 
Vi fik vasket lige omkring halvdelen og det hjælper godt nok på det.



Gulvet i køkkenet blev færdig. Jeg har ikke noget billede af det, for der ligger gulvpap på, for at skåne det. Jeg har ikke engang selv set det helt færdigt, fordi pappet kom på, mens vi lagde det. 

Vi fik sat gang i radiatorerne igen og har nu også varmt vand i hanen! Det er skønt og gør rengøringen lidt nemmere.

Så blev vinduet ved trappen også malet og blev flot og hvidt:


Karmen og fodlisterne blev også malet igen i soveværelset og der blev gjort rent. Gulvet fik også lud-behandling. Det skal tørre til i morgen og så skal det have en gang med noget olie.

Der blev også kørt et læs på genbrugspladsen.

På dba.dk havde vi fundet en, der solgte to persienner, som lige ville passe i stuen. Har ikke kunne finde persienner i det mål vi skal bruge, så det var fedt. Og endnu federe var det, at Stine og Michael ville hente dem for os! 

Åh ja... Jeg føler, jeg har glemt noget, men jeg er simpelthen for træt til at komme på mere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar