onsdag den 9. maj 2012

Dag 37 + 38 + 39

Dag 37

I dag har Jesper pudset det sidste i stuen, og så gik vi i gang med at rydde op derinde. Derefter blev der fejet og efterfølgende støvsuget. Så ventede vi en halv times tid, så det sidste støv havde lagt sig, og så blev der støvsuget igen. Er du vild, der var meget støv! Bagefter blev væggene vasket ned og gulvene fik også en gang vand, for at få det sidste støv. Nu skal væggene bare have noget pudsgrunder og så er der klar til tapet.

Nu kunne vi også endelig rykke sofaen ind i stuen. Det var dælme da rar at få den ud af køkkenet!

Derudover pudsede og spartlede Jesper i entreen, ved trappen og i det gamle thekøkken.

I morgen tidlig skal vi ud til alverdens farvehandlere og aflevere vores papir, så de kan give os nogle tilbud.

Dag 38

I dag var vi i forskellige farvehandlere o.l. for at få et tilbud på tapet, maling osv. Vi var i Silvan, Flügger, Farvehuset og Beckers Farvehandel. Lidt overraskende var Silvan billigst, så det bliver dem. Vi har også en god kontakt med en i Silvan, som Jesper har gået i skole med engang og det er altid meget rart.

Bagefter tog Jesper på arbejde og jeg tog ud i huset og gjorde rent i køkkenet, så godt man nu kan. Jeg fik fejet, støvsuget, vasket alle skabe og overflade og vasket væggene.




Da Jesper kom fra arbejde fik vi fjernet radiatoren i køkkenet (den havde vi lige glemt) og rykket komfuret ud. Adr badr.


Dag 39

I dag kom håndværkerne, jubii! Det betød til gengæld også, at jeg skulle være ude i huset kl. 8 i morges, gab, fordi de kom og satte stillads op. 



I dag har tømrerne været der, og de har nået en helt masse, synes jeg. 

De startede sådan her:


Men så voksede hullet noget, og de fik fjernet resten af skillevæggen:


Så fik de sat en ny, flot rem i og nye spær:


Og så blev der sat pressening på, for så var det fyraften:


Mens de gik og arbejdede ovenpå, gik mig og min far og arbejdede nedenunder. Min far havde fri fra arbejde i dag, og kom så i stedet ud og arbejdede hos os :-)
Med sig havde han en maaaasse ting, han havde købt på sit arbejde (HC Handelscenter), bl.a. lægter, som skulle sættes i loftet. 

Dem fik han sat op i stuen:


Og i entreen:


Derudover fik min far også sit arbejde til at give os et tilbud på tapet, maling osv. og det var endnu bedre end Silvans! Så nu får vi det hele derfra i stedet. Jubii!

I morgen kommer mureren, så der skal jeg være ude i huset kl. 7, GISP!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar