onsdag den 16. maj 2012

Dag 46 - Hvide vægge.

Dag 46

I dag var jeg ude i huset ved 10-tiden. Jespers mor var allerede i fuld sving, med at tapetsere køkkenet! Det er altså en fantastisk hjælp! Det kom til at se sådan her ud:



Det blev SÅ FLOT! Før var væggene en mørk, gullig farve (Nikotin eller stegefedt?), adr. Nu er der dejligt lyst og skabene ser endnu flottere ud nu, efter der kom en større kontrast. Vi beholder køkkenskabene, for de er flooootte, synes vi, men vi vil, på et tidspunkt, have ny bordplade, nye fliser og ny vask + vandhane. Og gulvet til køkkenet købte vi for flere måneder siden :-)

Mureren var også i gang da jeg kom. Han har ordnet sætningsrevnen udefra i dag. Det kom til at se således ud:


Striberne på tværs, er der hvor, han har lagt jernarmering i. Nu skulle det ikke ryge nogle vegne, mener han :-)

Jeg gik i gang med at gøre soveværelset klar til tapetsering. Der mangler stadig lidt el på den ene væg, men det meste er klar. Så jeg har pudset, vasket og grundet de vægge der er klar, samt støvsuget gulvet, og senere vaskede Jesper gulvet. Så nu er der klar.

Nå, men det var lidt surt, fordi tapetet i stuen var slet ikke tørt da vi kom i dag. Limen var stadig våd, men det er logisk nok, for væggene er rigtig kolde. Så vi regnede egentlig med, at vi måtte vente med at male til i morgen. Vi prøvede så at skaffe en ovn til at sætte op, for vi havde jo pillet røret af brændeovnen, så vi kunne komme om bagved. 

Men min far kom med loftet til stuen i dag, og i samme drag satte han så lige røret på brændeovnen igen og tændte godt op i den. Jeg blev ved med at fylde på og der var rætti varmt i stue og køkken. Efter 3-4 timer var væggene helt tørre :-) Jubiii! Så da Jesper kom fra arbejde kunne vi gå i gang med at male i stuen - Og det gjorde vi!

Så nu er der malet en enkelt gang i stuen. Det får en gang maling mere, så snart vi kommer derud i morgen, og så kan vi også få sat loft op i morgen. Det rykker! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar