fredag den 24. maj 2013

Farverig Pinse

Da vi renoverede huset blev alting hvidt. Væggene, dørene, trappen osv. Der var rigeligt at tage stilling til, så det var nemmest at lave en hvid "base". Men det er jo ved at være et års tid siden og det hvide kan godt blive lidt trivielt at kigge på, særligt da de fleste af vores møbler er enten sorte eller hvide. Det er ikke lige os, så i pinsen gik vi igang med et møbelmalingsprojekt.

Først fik sofabordet en tur. Det er et bord vi har fået af min bror, Jannick. Bordet var rimelig brugt med mærker og hakker, så vi startede med at slibe det.

Her er bordet før:


Og her er bordet efter en tur med penslen:


Det blev SÅ fint, hvis vi selv skal sige det :-)! Særligt fordi man stadig kan se årene og knasterne igennem. Selvom man desværre ikke rigtig kan se det på billedet.

Sofabordet var ikke det eneste projekt. Et lidt større og sjovere projekt var skænken.

Her er skænken før:


Projektet undervejs:



 Og slutresultatet:


Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeelsker den! Den er meget mere os :-)

Det var et meget mere overskueligt projekt, end jeg havde forestillet mig. Det gik superhurtigt med at male det og malingen tørrede hurtigt, så man kunne male over igen næsten med det samme.

Til sidst fik det et lag plastikkote, så det bliver mere holdbart og ikke klistrer.


Vi havde købt det på spray, men vil nok til fremtidigere projekter foretrække at købe en bøtte. Det er nemmere at få jævnt, end med sådan en spray. Med sprayen har man heller ingen ide om hvor meget man har brugt og hvor meget der er tilbage.

Så det blev en farverig pinse herhjemme og vi fik lidt kulør i stuen. Fremtidige projekter venter og jeg glæder mig :-)

God weekend til jer allesammen!


1 kommentar:

  1. Sjovt jeg har nemlig tænkt at der var færre farver i jeres hus, end den opfattelse jeg havde af jeres lejlighed (drømmer stadig om jeres store røde rumdeler). Så lækkert at se i ikke har fravalgt farver! <3

    Hilsner Enki

    SvarSlet