søndag den 7. april 2013

07.04 - Hegn del 1.

Lørdag kom mine forældre for at hjælpe med at få sat hegn op. Med sig havde de en masse maskineri, der skulle gøre jobbet lidt lettere.

Til at lave huller til stolperne, havde vi lånt denne:


Noget af en maskine, må man sige. Jeg skulle ikke nyde noget af at bruge den. Det ville bare ende med at jeg svingede rundt om maskinen, i stedet for :-) Så det fik min far lov til.
Langs fortovet gik det uden problemer. Jorden var fin og uden frost, så der fik vi sat 5 stolper i.
Langs indkørslen og carporten gik det dog ikke helt så let. Der var jorden stadig meget frossen. Vi løsnede jorden ved at banke et spyd i jorden og det lykkedes at få en stolpe i. Vi valgte dog at vente med resten til søndag, for så ville far tage en anden maskine med, der kunne løsne jorden.

Som sagt, så gjort. Far mødte op igen i dag og med sig havde han denne:


Det kunne fint bore ned i jorden og løsne den frosne jord, så vi kunne få boret hullerne til stolperne. Det gik som en leg og klokken 15 i dag, så det således ud:



Jubiii! Det var første del af hegnet. Hegnsprojektet er slet ikke færdigt endnu :-)


Mens mig og far har sat hegn op, har Jesper haft gang i et andet projekt. Han er gået i gang med at rive værkstedet ned, bid for bid, og bygge det op igen. 

I går så værkstedet således ud:



Senere i går så det sådan her ud:


Han har også været i fuld sving i dag, og er det stadig. Endevæggen endte med at se sådan her ud:


Nu mangler bagvæggen til gengæld:


Jesper har ferie i næste uge, så det bliver ugens projekt at nå hele vejen rundt :-)

Under nedrivningen fandt han dette stykke træ:


Det er meget svært at se hvad der står, men for første gang står der ikke Malermester Knudsen, som der gjorde på de stykker vi fandt i huset. På denne her står der noget med Tømrer Claus et-eller-andet og hvis vi ikke tager fejl, så står der at skuret er sat op i 1906. Jeg ved ikke helt om det kan passe, men det ér noget gammelt noget :-)

Nu vil jeg slappe af og forsøge at holde lidt weekend, inden jeg skal op på arbejde klokken meget tidligt i morgen. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar